Friday, March 27, 2009

28 march 2009

semalam aku hampir kemalangan akibat kecuaian sendiri.. mmg nasib baik xkene langgar.. dh la dlm kete ade ayah aku n kwn die skali.. aku driver yg teruk semalam.. ni kali ke2 aku hampir accident kat bulatan.. aku ingt dh slamat jd tekan minyak la tetiba br prasan ade kete laju tgh pusing bulatan nasib baik sempat lepas.. aku mmg terkejut n mengeletar je lps kejadian 2.. aku bersyukur la sbb mmg dekat btol dh semlm.. aku bersyukur kerna Allah mmbr keselamatan kpd kami sume.. mmg close call dh semlm.. lps ni mmg kene berhati2 btol la.. kalu x mati katak je atas jln raya.. ni pengajaran penting bg aku.. nasib baik xkene lg.. kalu kene langgar mmg aku xtau la ape akn jd.. sblh kanan kete akn kene, driver aka aku @ kwn ayah aku yg duk blkg aku yg akn kene.. Alhamdullilah slamat.. tp kete yg hampir lggr aku mesti marah thp kemuncak darah tggi.. I m so sorry.. it was totally my mistake..

kwn2 d uitm dh menghitung ari utk tamat pengajian.. xlame lg kn, nmpknya xde kesempatan utk aku bertemu korg sume buat kali terakhir.. maafkn diri ni jika bersalah n halalkn mkn minum sepnjg kte bersama.. 

br2 ni MCB ade iklan jwtn kosong (kalu xsilap kurg dr 50) tp permohonan yg dibuat amatlh byk.. beribu2 borang d terima.. sekrg ekonomi tgh gawat jd ramai org cr keje.. aku risau mcmne la aku nnt.. thn depan ekonomi d jgka blum pulih jd mgkn ramai org masih cuba nk dptkn keje.. cgpa pn rendah je.. mmg sukar utk aku bersaing.. perkara ni mmg btol2 merisaukn aku.. mcmne nk cr rezeki n kumpul duit nk kawin kalu xde keje? xkn la aku nk mintak duit parents lg.. semoga ekonomi akn bertmbah baik thn depan..

bulan depan ade pilihan raya n akhbar harakah (PAS) dh d haramkn selama 3 bulan.. knape? kerna menyebarkn berita yg xbtol.. saman la kalu mcm 2.. ni bila nk pilihan raya br nk haram, kebetulan ke ape ni?.. dh la ketua pemuda umno (KJ) yg dilantik adalah seorg perasuah (sumber Tun Dr Mahathir).. yg berslh (Ali Rustam) rasuah pn bleh jd menteri besar xmcm Isa Samad yg d lucut jwtn, knape hukuman berbeza diberi?.. jd negara kte ni negara demokrasi @ korupsi???

sekian.. tq..

  

3 comments:

Mohd Ashraf said...

Betul ajal maut tu ditentukan tuhan. Aku banyak kali dah buat kerja bodoh bawak kereta, tapi Alhamdulillah selamat. Tapi setengah orang buat silap sekali je tapi nyawa tergadai. Contohnya macam adik aku. Semoga kita dipanjangkan umur untuk terus beribadah di muka bumi ni. Amiin.

lindenia said...

politik sume jht2...ko jgn pk sgt...politik adela duniawi...hanya yg berwang saja yg mmpu dpt kuasa...itu la lumrah dunia...ade duit ade kuase...tak kira la mana parti pon...same saje...yg pntg negara aman suda...ckp makan...ckp minum...

bogo said...

mu nk xcident..
aku xcident doh ari jumaat br ni..
mujur aku x cedera..
tp keta cedera parah.